Veel gestelde vragen Sanare

Ik wil graag een vaste hulp in de huishouding. Kan dat bij Sanare?

Het is bij Sanare mogelijk om een vaste hulp in de huishouding te krijgen. Omdat ook deze hulp op vakantie gaat, wordt er een vaste invaller ingewerkt. Wij streven ernaar dat u in geval van verhindering van uw vaste hulp dus al wel bekend bent met degene die haar komt vervangen. Hierover wordt vooraf contact met u opgenomen. 


Ik wil elke dag op een vast tijdstip geholpen worden. Kan dat?

Bij Sanare streven wij ernaar om elke dag op een vast tijdstip te komen om de zorg te verlenen. Het tijdstip waarop de zorg verleend wordt, gaat altijd in overleg met u. Daarbij wordt rekening gehouden met uw gewoontes, zoals uw gebruikelijke tijdstip van opstaan of het tijdstip waarop u hulp wilt bij het douchen. 


Ik ben mantelzorger. Kunnen jullie de zorg overnemen als ik op vakantie ga?

Jazeker! Zorg van Sanare kan voor korte of langere tijd worden ingekocht, dus ook voor de periode waarin u als mantelzorger niet in staat bent om de gebruikelijke hulp te verlenen. Dit kan zijn als u met vakantie bent, maar ook als u tijd nodig heeft om even op adem te komen. 


Hoe wordt de zorg van Sanare betaald? 

Dit is afhankelijk van de indicatie die u heeft gekregen. Sanare biedt zorg via de WLZ (wet langdurige zorg), WMO (wet maatschappelijke ondersteuning) en ZVW (zorgverzekeringswet). Wanneer iemand een indicatie heeft voor zorg en/of begeleiding, wordt de zorg meestal tot 100% vergoed. Als de indicatie niet aansluit bij het door u gewenste aantal uren hulp, kan particulier worden bijbetaald. Wanneer er geen indicatie is, kan de zorg van Sanare ook door de cliënt zelf worden betaald.


Kan de indicatie aanvraag voor mij geregeld worden?

Sanare kan in overleg met u en eventueel uw huisarts of behandelend specialist voor u de indicatie-aanvraag regelen. Hiervoor heeft Sanare een Zorgadviseur in dienst. 


Ik ben niet tevreden over mijn huidige zorgaanbieder. Kan ik overstappen naar Sanare?

Overstappen naar Sanare kan altijd, wij komen graag voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek bij u langs. U kunt telefonisch een afspraak maken voor een gesprek met een collega die u informeert over de mogelijkheden die er voor u zijn bij Sanare. Op onze contactpagina vindt u onze contactgegevens.


Ik wil snel zorg. Hebben jullie een wachtlijst?

Sanare kent geen wachtlijst. Ons streven is om zo snel mogelijk de gewenste zorg op te starten, in overleg met u.


Wat voor soort zorg leveren jullie? Ook 24-uurs zorg?

Sanare kan iedere vorm van zorg verlenen, ook 24-uurs zorg. In overleg met u wordt besproken of gebruik gemaakt kan worden van de 24-uurs bereikbaarheidsdienst of dat Sanare een of meerdere keren per dag zorg moet verlenen.


Ik wil hulp bij het invullen van formulieren voor de herindicatie/PGB aanvraag. Kunnen jullie daarbij ondersteunen?

Sanare heeft een zorgadviseur in dienst die u altijd kan helpen bij het invullen van formulieren voor herindicatie –of PGB pgb aanvraag. 


Mijn moeder wordt vergeetachtig en ik heb geen tijd om te controleren of ze bijv. wel gegeten heeft en haar medicijnen heeft ingenomen. Kunnen jullie haar begeleiden?

U kunt bij Sanare terecht voor deze vorm van begeleiding. Omdat Sanare altijd op een vooraf afgesproken tijd komt, kan het zo geregeld worden dat uw moeder zorg krijgt op het tijdstip dat zij begeleiding nodig heeft.